Site pictogram DoeHetZelfMakelaar

Klacht bij de Geschillencommissie Makelaardij

Hoe dien ik een klacht in bij de Geschillencommissie Makelaardij?

Een consument kan tegen zijn eigen makelaar een klacht indienen bij de Geschillencommissie Makelaardij. De procedure wordt digitaal gestart via de site van de Geschillencommissie.

Klacht indienen bij Geschillencommissie Makelaardij

Je kan tegen jouw eigen makelaar een klacht indienen bij de Geschillencommissie Makelaardij. Je probeert eerst samen met de makelaar eruit te komen. Lukt dat niet? Dan kan je naar de Geschillencommissie Makelaardij.

De commissie behandelt klachten over:

Let op, bij een klacht over schadevergoeding geldt een grens van € 10.000,-.

Voorwaarde is dat de makelaar moet zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Makelaardij. Je kan hier alleen terecht met een klacht over je eigen makelaar. De commissie behandelt geen klachten over de makelaar van een andere partij.

Aangesloten partijen zijn:

Procedure

Hoe dien je een klacht in bij de Geschillencommissie Makelaardij?

Kosten

Het indienen van een klacht is niet kosteloos. Je betaalt € 77,50. Als je gelijk krijgt bij de Geschillencommissie Makelaardij krijg je het klachtgeld terug. Als beide partijen gedeeltelijk in het gelijk worden gesteld bepaalt de Commissie hoe het geld verdeeld wordt.

Wanneer je in de tussentijd tot een oplossing komt met de ondernemer (een schikking treft) dan krijg je het klachtengeld ook niet terug.

Mobiele versie afsluiten